Silnik każdego z dostępnych na rynku samochodów posiada ukryty przez producenta potencjał. Przyczyną jest fakt, iż samochody w fabryce nie są regulowane indywidualnie, tylko seryjnie i według uogólnionych ustawień . Dzięki urządzeniu „STAG TUNING” uwalniane są ukryte rezerwy mocy, dzięki czemu zostają zoptymalizowane ustawienia pracy konkretnego samochodu tak, by użytkownik mógł jeździć bardziej dynamicznie, bezpiecznie i nawet ekonomicznie.

Chiptuning w postaci modułu „STAG TUNING” pozwala na zwiększenie sprawności i efektywności pracy silnika w pełnym zakresie obrotowym. Jako rezultat otrzymuje się bezpieczny wzrost mocy a co ważniejsze wyższy moment obrotowy  nawet o 20%, co skutkuje dużą poprawą elastyczności silnika już przy obrotach od 1500 RPM. Samochód staje się bardziej dynamiczny, bez   wyraźnego wzrostu zużycia paliwa.  
„STAG TUNING” jest bardzo prosty w montażu, podłączenie polega jedynie na wpięciu dwóch wtyczek. Nie jest wymagana specjalistyczna wiedza, ani ingerencja w sterownik silnika. Jest to niezależny w pełni bezpieczny moduł.    

Zastosowanie. Tylko do silników doładowanych (posiadających Turbo):
•    z pośrednim wtryskiem,
•    z bezpośrednim wtryskiem,
•    diesel.

Zalety wykorzystania „STAG TUNING”:
•    zwiększenie elastyczności i dynamiki na wszystkich biegach w całym zakresie obrotów,
•    zminimalizowany  efekt tzw. turbo dziury,
•    możliwość indywidualnego wyprofilowania charakterystyki  przebiegu mocy i momentu obrotowego.

Parametry techniczne:
•    wbudowany procesor do emulowania sygnałów sterujących,
•    nie powoduje zmiany oprogramowania w sterowniku silnika , dzięki czemu właściciel auta nie jest narażony na utratę gwarancji na zakupiony samochód.
•    możliwość jednoczesnej emulacji 2 sygnałów sterujących,
•    nie powoduje występowania  tzw. check’ów  sterowników silnika.
•    może być stosowany w samochodach z silnikiem Diesla z turbo i czujnikiem doładowania.

Przykładowy wykres mocy z hamowni dla Skody Octavia.

Octavia 1.8 - 160 KM

Fabryka      po zastosowaniu modułu
165 HP  193 HP
240 Nm 280 Nm

Legenda:
Zółty gruby – moment obrotowy wzorcowy (fabryka)
Zółty cieńki – moment obrotowy z modułem STAG TUNING
Niebieski cieńki – moc silnika (fabryka)  
Czerwony cieńki – moc silnika z modułem STAG TUNING

Aplikacja STAG TUNING obsługiwana jest przez wersję systemu Windows do wersji 7 włącznie. Aplikacja nie uruchomi się w Windows 8.

Istnieje możliwość dokupienia do produktu kabla USB.

STAG TUNING jest urządzeniem bezpiecznym

w użytkowaniu pod warunkiem, że osoba z uzyskanych rezultatów korzysta w

sposób rozsądny i nie nadwyręża silnika w sposób ciągły. Należy

wspomnieć, że nadmierne obciążenie samochodu może powodować uszkodzenie

elementów mechanicznych silnika oraz układu przeniesienia napędu”